Pivotal

TIM (TIM.pl) to jeden z największych marketplace'ów B2B i czołowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych w Polsce. W 2021 r. firma, jako jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w naszym kraju, znalazła się wśród Diamentów Forbesa. Choć marka działa na rynku od 25 lat, wciąż świadomie funkcjonuje w dynamicznym i elastycznym modelu startupowym. TIM stawia na nowoczesne technologie i ciągłe usprawnianie procesów we współpracy z firmami zewnętrznymi, takimi jak Pivotal.

Logo klienta: TIM

Wyzwanie

Przez długi czas fundamentem działalności TIM była sieć hurtowni stacjonarnych. W pewnym momencie firma postanowiła oprzeć strategię na modelu hybrydowym, łączącym kanały offline i online. Wymagało to nawiązania współpracy z doświadczonym partnerem zewnętrznym.

Kluczowym etapem transformacji było wdrożenie platformy CRM. TIM zdecydował się na dedykowany system zaprojektowany przez Pivotal. Współpraca trwa po dziś dzień i obejmuje utrzymanie i rozwój platformy.

Rozwiązanie

System Pivotal zapewnia obsługę kluczowych obszarów e-commerce’owej działalności TIM.pl, takich jak:

Integracja danych na temat produktów (m.in. dostępność, specyfikacja, ceny).

Import danych na temat produktów, dostawców i in.

Wsparcie procesów (m.in. rejestracja produktów, aktualizacja danych, marketing.

Integracja systemów dostaw, m.in. paczkomatów.

Platforma Pivotal pozwala na zautomatyzowanie szeregu procesów związanych z obsługą sprzedaży, dystrybucji i działań posprzedażowych. Ułatwia to pracownikom TIM.pl zarządzanie ofertami i wydaniami zewnętrznymi, wystawianie i korektę faktur oraz przetwarzanie reklamacji.

System Pivotal zapewnia TIM.pl moduły kluczowe dla skutecznego prowadzenia działalności e-commerce, takie jak:

Karta klienta (prezentuje dane, działania, preferencje zakupowe klientów i dedykowane oferty.

Moduł cenników indywidualnych (pozwala na szybkie generowanie spersonalizowanych cen i rabatów).

Moduł windykacyjny (wspiera monitoring spłat należności).

Pivotal wspiera też integracje z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi, kluczowymi dla efektywnej sprzedaży, m.in. marketplace’ami (np. Allegro.pl), wyszukiwarkami kontekstowymi (np. FactFinder), systemami call centre (np. Thulium, 3CX), systemami płatniczymi (m.in. TryPay, PragmaGo), systemami księgowo-rozliczeniowymi (m.in. EDI Comarch) i innymi narzędziami.

Platforma może być elastycznie rozbudowywana i skalowana odpowiednio do rozwoju biznesu, m.in. szybkiego przyrostu ilości danych, produktów i procesów.

Efekty

Wdrożenie modułu hybrydowego z dominacją kanałów cyfrowych znacząco przyspieszyło rozwój TIM. Obecnie firma uzyskuje ok. 70 proc. przychodów ze sprzedaży online. W 2021 r. spółka osiągnęła rekordową sprzedaż w wysokości 1,2 mld zł w kolejnym roku kontynuowała wzrosty. Wdrożenie systemu CRM Pivotal miało kluczowy wpływ na dynamiczny rozwój firmy i szybki wzrost obrotów, pozwalając TIM.pl stać się jednym z liderów polskiego rynku e-commerce.

Bądźmy w kontakcie

Skontaktuj się z naszym ekspertem!

Korzystając z powyższego formularza kontaktowego (klikając Wyślij) wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych przez Ciebie danych osobowych w celu udzielenia Ci odpowiedzi.

Możesz dodatkowo (opcjonalnie) wyrazić zgodę:

Pivotal Polska Sp. z o.o.

ul. Powązkowska 44C

01-797 Warszawa

NIP: 5251917075

KRS: 0000037289

REGON: 012731585

Kapitał zakładowy: 59 600 PLN