
TIM (TIM.pl) to jeden z największych marketplace'ów B2B i czołowy dystrybutor materiałów elektrotechnicznych w Polsce. W 2021 r. firma, jako jedno z najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w naszym kraju, znalazła się wśród Diamentów Forbesa. Choć marka działa na rynku od 25 lat, wciąż świadomie funkcjonuje w dynamicznym i elastycznym modelu startupowym. TIM stawia na nowoczesne technologie i ciągłe usprawnianie procesów we współpracy z firmami zewnętrznymi, takimi jak Pivotal.

Wyzwanie
Przez długi czas fundamentem działalności TIM była sieć hurtowni stacjonarnych. W pewnym momencie firma postanowiła oprzeć strategię na modelu hybrydowym, łączącym kanały offline i online. Wymagało to nawiązania współpracy z doświadczonym partnerem zewnętrznym.
Kluczowym etapem transformacji było wdrożenie platformy CRM. TIM zdecydował się na dedykowany system zaprojektowany przez Pivotal. Współpraca trwa po dziś dzień i obejmuje utrzymanie i rozwój platformy.
Rozwiązanie
System Pivotal zapewnia obsługę kluczowych obszarów e-commerce’owej działalności TIM.pl, takich jak:
Integracja danych na temat produktów (m.in. dostępność, specyfikacja, ceny).
Import danych na temat produktów, dostawców i in.
Wsparcie procesów (m.in. rejestracja produktów, aktualizacja danych, marketing.
Integracja systemów dostaw, m.in. paczkomatów.
Platforma Pivotal pozwala na zautomatyzowanie szeregu procesów związanych z obsługą sprzedaży, dystrybucji i działań posprzedażowych. Ułatwia to pracownikom TIM.pl zarządzanie ofertami i wydaniami zewnętrznymi, wystawianie i korektę faktur oraz przetwarzanie reklamacji.
System Pivotal zapewnia TIM.pl moduły kluczowe dla skutecznego prowadzenia działalności e-commerce, takie jak:
Karta klienta (prezentuje dane, działania, preferencje zakupowe klientów i dedykowane oferty.
Moduł cenników indywidualnych (pozwala na szybkie generowanie spersonalizowanych cen i rabatów).
Moduł windykacyjny (wspiera monitoring spłat należności).
Pivotal wspiera też integracje z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi, kluczowymi dla efektywnej sprzedaży, m.in. marketplace’ami (np. Allegro.pl), wyszukiwarkami kontekstowymi (np. FactFinder), systemami call centre (np. Thulium, 3CX), systemami płatniczymi (m.in. TryPay, PragmaGo), systemami księgowo-rozliczeniowymi (m.in. EDI Comarch) i innymi narzędziami.
Platforma może być elastycznie rozbudowywana i skalowana odpowiednio do rozwoju biznesu, m.in. szybkiego przyrostu ilości danych, produktów i procesów.
Efekty
Wdrożenie modułu hybrydowego z dominacją kanałów cyfrowych znacząco przyspieszyło rozwój TIM. Obecnie firma uzyskuje ok. 70 proc. przychodów ze sprzedaży online. W 2021 r. spółka osiągnęła rekordową sprzedaż w wysokości 1,2 mld zł w kolejnym roku kontynuowała wzrosty. Wdrożenie systemu CRM Pivotal miało kluczowy wpływ na dynamiczny rozwój firmy i szybki wzrost obrotów, pozwalając TIM.pl stać się jednym z liderów polskiego rynku e-commerce.
Bądźmy w kontakcie
Skontaktuj się z naszym ekspertem!