
Antalis to największy w Europie i czwarty na świecie dystrybutor materiałów do komunikacji wizualnej (m.in. papierów dla poligrafii i biur oraz materiałów opakowaniowych). Koncern notuje przychody na poziomie 2,3 miliarda euro rocznie, zatrudnia ok. 7 tys. pracowników i obsługuje ponad 180 tys. klientów – od dużych przedsiębiorstw po małe firmy poligraficzne – w 37 krajach świata. W ostatnich latach Antalis Poland, polska spółka grupy, przeprowadził szereg inwestycji w celu zwiększenia wydajności biznesowej i poprawy jakości obsługi klientów. Firma m.in. wdrożyła nowoczesną sieć komputerową, otworzyła duże centrum dystrybucji i uruchomiła sklep internetowy. Rozszerzenie działalności o kanały cyfrowe wymagało jednak dalszych usprawnień.

Wyzwanie
W Antalis Poland funkcjonują trzy sektory: Print, Office i Visual Communication. W każdym z nich sprzedaż i marketing zorganizowana jest nieco inaczej w zależności od potrzeb klientów. Każdy sektor korzysta też z funkcji wspomagających: finansów, logistyki, zakupów, działów IT, PR, HR i e-commerce. Dotychczas Antalis budował relacje z klientami za pomocą własnej aplikacji EKK (Elektroniczna Karta Klienta).
Szybki rozwój firmy spowodował jednak, że to rozwiązanie stało się niewystarczające. Pojawiła się potrzeba wdrożenia kompleksowego systemu CRM, który pozwoliłby na koordynację działań wszystkich sektorów firmy i przekazywanie klientom kompletnych informacji na temat produktów, promocji i dostaw.
Rozwiązanie
Po analizie dostępnych ofert spółka Antalis Poland uznała, że Pivotal CRM najlepiej spełnia jej wymagania. Inne czynniki, które zaważyły na wyborze platformy, to m.in. możliwość jej szybkiej modyfikacji, łatwość jej integracji z ERP i innymi systemami, rozsądne koszty wdrożenia oraz wysoka pozycja rynkowa marki Pivotal. Klient upewnił się również, że eksperci Pivotal wykazują się doświadczeniem i umiejętnościami gwarantującymi sprawną komunikację i pomyślny przebieg współpracy.
Antalis zdecydował się na wdrożenie wybranych modułów platformy, odpowiadających potrzebom firmy: Pivotal Sprzedaż, Pivotal Marketing, Pivotal Serwis i Pivotal Contact Center. Każdy z nich dostarczył oczekiwanych rozwiązań dla problemów, z którymi zmagał się nasz klient.
Pivotal Sprzedaż usprawnił zarządzanie sprzedażą m.in. przez:
Zwiększenie wydajności pracy zespołu sprzedażowego.
Zwiększenie dokładności prognoz sprzedaży.
Zapewnienie dostępu do wszystkich danych klienta z jednego miejsca.
Skrócenie czasu trwania procesu sprzedaży telefonicznej.
Poprawę jakości współpracy działu zakupów z działem sprzedaży.
Pivotal Serwis ułatwił m.in.:
Bieżące śledzenie zgłoszeń i ponagleń.
Kompleksową obsługę klientów (od zamówienia po obsługę posprzedażową).
Zarządzanie bazą danych o kliencie.
Prognozowania wyników marketingowych.
Tworzenia profili klientów, ich segmentacji i identyfikacji ich potrzeb.
Podnoszenie wydajności sprzedaży.
Pivotal Marketing wspiera Antalis m.in. w zakresie:
Zarządzania kampaniami, projektami marketingowymi i ofertami handlowymi.
Budowania bazy informacji o klientach i konkurencji.
Obsługi leadów sprzedażowych.
Efektywnego zarządzania czasem i działaniami specjalistów ds. reklamacji.
Efekty
Wdrożenie Pivotal CRM pozwoliło Antalis Polska na stworzenie kompleksowej bazy danych na temat obecnych i potencjalnych klientów. Usprawniło to przepływ informacji w firmie i przyczyniło się do wzrostu wydajności działań marketingowych oraz efektywności sprzedaży.
Platforma dostarczyła też Antalis skutecznych narzędzi do analizy i monitoringu procesów biznesowych, m.in. oceny i segmentacji klientów czy rejestracji utraconej sprzedaży. CRM umożliwił również automatyzację wielu rutynowych czynności, obniżając koszty operacyjne i generując oszczędności czasowe. Usprawnienia przełożyły się także na wzrost zadowolenia i lojalności klientów Antalis.
Bądźmy w kontakcie
Skontaktuj się z naszym ekspertem!